بی قافیه ها

شعر نو معاصر و جملات فلسفی

بی قافیه ها

شعر نو معاصر و جملات فلسفی

بی قافیه ها

‏آنچه ما را به سمت بهتر شدن تغییر می‌دهد«آگاهی»است؛آگاهی،فقط باسواد بودن نیست،بلکه باسواد رفتار کردن است
آگاهی منجر می‌شود به درست زندگی کردن

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

صبرخدا

پنجشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۵، ۰۴:۰۲ ب.ظ | علی غلامی | ۰ نظر

صبر  خدا 


عجب صبری خدا دارد ! 

اگر من جای او بودم . 

همان یک لحظهء اول ، 

که اول ظلم را می دیدم از مخلوق بی وجدان ، 

جهان را با همه زیبایی و زشتی ، 

بروی یکدگر ویرانه میکردم . 


عجب صبری خدا دارد ! 

اگر من جای او بودم . 

که در همسایهء صدها گرسنه ، چند بزمی گرم عیش و نوش می دیدم ، 

نخستین نعرهء مستانه را خاموش آندم ، 

بر لب پیمانه میکردم 


عجب صبری خدا دارد ! 

اگر من جای او بودم . 

که می دیدم یکی عریان و لرزان ، دیگری پوشیده از صد جامهء رنگین 

زمین و آسمان را 

واژگون ، مستانه میکردم . 


عجب صبری خدا دارد ! 

اگر من جای او بودم . 

نه طاعت می پذیرفتم ، 

نه گوش از بهر استغفار این بیداد گرها تیز کرده ، 

پاره پاره در کف زاهد نمایان ، 

سبحهء ، صد دانه میکردم 


عجب صبری خدا دارد ! 

اگر من جای او بودم . 

برای خاطر تنها یکی مجنون صحرا گرد بی سامان 

هزاران لیلی ناز آفرین را کو به کو ، 

آواره و ، دیوانه میکردم 


عجب صبری خدا دارد ! 

اگر من جای او بودم . 

بگرد شمع سوزان دل عشاق سر گردان ، 

سراپای وجود بی وفا معشوق را ، 

پروانه میکردم . 


عجب صبری خدا دارد ! 

اگر من جای او بودم . 

بعرش کبریایی ، با همه صبر خدایی 

تا که می دیدم عزیز نا بجایی ، ناز بر یک ناروا گردیده خواری میفروشد ، 

گردش این چرخ را 

وارونه ، بی صبرانه می کردم . 


عجب صبری خدا دارد ! 

اگر من جای او بودم . 

که می دیدم مشوش عارف و عامی   ز برق فتنهء این علم عالم سوژ مردم کش 

بجز اندیشهء عشق و وفا ، معدوم هر فکری ، 

در این دنیای پر افسانه میکردم 


عجب صبری خدا دارد ! 

اگر من جای او باشم . 

همین بهتر که او خود جای خود بنشسته و ، تاب تماشای تمام زشتکاریهای این مخلوق را دارد ! 

وگرنه من بجای او چو بودم ، 

یکنفس کی عادلانه سازشی ، 

با جاهل و فرزانه میکردم . 

عجب صبری خدا دارد ! عجب صبری خدا دارد ! 


#معینی_کرمانشاهی 

  • علی غلامی

صبرخدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی